„Iki“ paskelbė naujausią tvarumo ataskaitą: pokyčių naudą pajuto tūkstančiai

0
12

Prekybos tinklas „Iki“ paskelbė jau antrąją tvarumo ataskaitą, kurioje pateikiami naujausi duomenys apie bendrovės pažangą integruojant tvarumą į įvairias savo veiklos sritis. 2023 m. „Iki“ toliau tęsė savo įsipareigojimus darbuotojams, bendruomenėms ir aplinkai, kurių reikšmę patvirtina nauji pasiekimai bei už pasiektus rezultatus gauti įvertinimai.

„2023-ieji buvo kupini reikšmingų žingsnių – nuo investicijų į aplinkai draugiškesnę energetinę infrastruktūrą ir darbo sąlygų gerinimą iki inovatyvių projektų, tokių kaip autonominių parduotuvių plėtra. Progresą liudija ir šuolis per 6 pozicijas tvariausių prekės ženklų Lietuvoje reitinge „Sustainable Brand Index“. Toks įvertinimas svarbu, bet mūsų tikslas – tiesiog ir toliau savo pavyzdžiu rodyti, kaip šiuolaikinės technologijos gali revoliucionizuoti mažmeninę prekybą bei spartinti progresą siekiant tvarumo tikslų. Tokia inovacijų lyderystė virsta apčiuopiama nauda tiek mūsų pirkėjams ir darbuotojams, tiek ir bendruomenėms bei aplinkai“, – sako Nijolė Kvietkauskaitė, „IKI Lietuva“ generalinė direktorė.

Naujojoje bendrovės tvarumo ataskaitoje apžvelgiamos IKI grupės („IKI Lietuva“ ir „Greituolio“, plėtojančio e-platformą „LastMile“) 2023-iųjų veikla. Pasak Indrės Beinoravičienės, „Iki“ tvarumo projektų vadovės, tvarumas yra strateginis bendrovės veiklos pagrindas, todėl nuodugni pažangos analizė yra būtina. Juolab, kad tinklas turi didelių ambicijų ateičiai.

Tarp svarbiausių tikslų ateičiai – užtikrinti, kad iki 2025 m. parduotuvių lentynose ir gamyboje neliktų narvuose auginamų vištų kiaušinių, iki 2030 m. pereiti prie 100 proc. perdirbto plastiko privataus prekių ženklo pakuočių ir išmetamo maisto kiekį sumažinti 50 proc. (lyginant su 2022 m.). Taip pat toliau dar labiau riboti neigiamą poveikį klimato kaitai turinčių emisijų kiekį, kurių mažinimo tikslai šiuo metu peržiūrimi.

„Tokie žodžiai kaip „tvarumas“ apipinti daug mitų, tačiau kasmetis įsivertinimas šioje srityje aiškiai parodo – pastangos atneša labai realius rezultatus, kuriuos pajunta daugelis. Vieniems gal tai yra daugiau patogumo dėl prie parduotuvių arčiau namų įkurtų naujų elektromobilių įkrovimo stotelių, kiti naudą pajunta per plečiamą ekologiškų, tvarių produktų asortimentą. 2023 metų pažanga tvarumo srityje džiugina, bet yra ir įpareigojimas dar ambicingiau siekti išsikeltų tikslų“, – sako I. Beinoravičienė ir pristato svarbiausius bendrovės pasiekimus įvairiose strateginėse kryptyse.

Nuoseklus darbuotojų gerovės stiprinimas

Įvertinus 2023-ųjų veiksmus, šių metų pradžioje „Iki“ dar kartą buvo įvertinta prestižiškiausiu „Top Employer 2024 Lietuva“ sertifikatu. Geriausio darbdavio įvertinimą bendrovė pelnė už visokeriopą rūpinimąsi darbuotojais – nuolatinį darbo sąlygų gerinimą, siūlomas naudas, karjeros augimo galimybes ir nenutrūkstamai kuriamą palankią darbo aplinką.

„Stipri komanda – sėkmės ir tvaraus augimo pagrindas, todėl į rūpestį darbuotojais ir investicijas į talentų ugdymą žvelgiame iš įvairių pusių. Tai apima ne tik atlyginimų kėlimą, kuriam pernai skirta maždaug 5 mln. eurų, bet ir sprendimų, padedančių auginti efektyvumą bei lengvinti darbuotojų kasdienybę, diegimą“, – pažymi I. Beinoravičienė.

Vienas tokių – Lietuvos startuolio sukurta MELP programėlė. Ji skirta komunikacijos palengvinimui daugiau nei 5,5 žmonių turinčioje įmonėje, be to, darbuotojai gali paprasčiau matyti ir valdyti visas savo papildomas naudas. Praėjusių metų paruošiamieji darbai šių metų pradžioje virto realiu pokyčiu vidinėje bendrovės komunikacijoje – sausį programėlė buvo pristatyta darbuotojams, ir prie jos prisijungė jau 70 proc. kolegų.

2023 metais „Iki“ skyrė daug dėmesio kolegų ugdymui ir vidinei karjerai. Įsteigtas Vidinių trenerių klubas, skirtas būsimiems parduotuvių vadovams ugdyti, daugiau nei 90 proc. darbuotojų buvo atliktas metinis veiklos vertinimas, vyko tiek vidinių, tiek išorinių mokymų visose pozicijose dirbantiems darbuotojams.

Pirkėjams – dar daugiau tvarių produktų

„Iki“ yra įsipareigojusi siūlyti tvarius ir aplinkai draugiškus produktus. 2023 m. pirkėjai galėjo rinktis jau iš daugiau nei 400 skirtingų ekologiškų produktų. Be to, tinklas išsikėlė tikslą klientams pasiūlyti daugiau funkcinių produktų, pvz., be pridėtinio cukraus, antibiotikų ir pan.

Rūpinantis maisto kokybe ir gyvūnų gerove, kulinarijos produktuose „Iki“ naudoja tik be antibiotikų užaugintą vištieną, nenaudojami narvuose laikomų vištų kiaušiniai. 2023 m. daug dėmesio skirta ir pakuotėms – draugiškesnes aplinkai ir mažesnes pakuotes pirkėjai lentynose gali rasti jau dabar.

Visuomet žingsniu priekyje inovacijose

Nors neabejotinai daugiausiai dėmesio pernai sulaukė Vilniaus centrinėse gatvėse vasarą pirkinius išvežioję autonominiai automobiliai, pasak „Iki“ tvarumo projektų vadovės, jie – tik ledkalnio viršūnė, kai kalbama apie bendrovėje diegiamas ir vystomas šiuolaikines technologijas.

„Esame pirmieji ir vis dar vieninteliai Lietuvoje, kurie pirkėjų patogumui įrengė visą parą veikiančias autonomines parduotuves. Pernai jų patogiose Vilniaus vietose atidarius dar tris, bendras skaičius išaugo iki 5. Modernūs sprendimai pasiekia visą šalį: visose parduotuvėse, kurių turime jau beveik pustrečio šimto, kainų etiketes pakeitėme į elektronines, pirkėjams sudarėme galimybę savitarnos kasose nespausdinti popierinio kvito. Be to, atnaujinome lojalumo programą į iki šiol dar nematytą Lietuvoje, kuri grįsta žaidybiniais elementais“, – pasakoja I. Beinoravičienė.

2,5 mln. Eur investicija į tvaresnę infrastruktūrą

Siekiant mažinti neigiamą poveikį aplinkai, „Iki“ teikia pirmenybę atsinaujinančiai elektros energijai ir aktyviai į ją investuoja: saulės panelės įrengtos ant Panevėžio logistikos centro stogo, iš viso jos yra jau 17-oje „Iki“ parduotuvių – taip per metus smarkiai padidinti fotovoltinių sistemų pajėgumai. Reikšminga ir tai, kad „Iki“ priklausančiuose pastatuose naudojama tik žalia elektros energija.

„Iš viso į tvaresnę infrastruktūrą nuo a iki z (saulės paneles, tvarų apšvietimą, šaldymo sistemas, išmaniąją pastatų kontrolę ir t. t.) pernai investavome 2,5 mln. Eur. Saugodami aplinką ir klimatą, pagreičio nemažiname – investicijos numatytos ir 2024 m. Turime tikslą iš atsinaujinančių šaltinių kitąmet patys pasigaminti 6 proc. mums reikalingos elektros energijos“, – akcentuoja I. Beinoravičienė.

Bendruomeniška veikla ir pagalba kitiems

„Iki“ yra aktyvi bei atsakinga bendruomenės dalis, todėl nepaliauja teikti finansinę bei daiktinę paramą tiems, kuriems pagalbos reikia labiausiai. 2009 m. „Iki“ buvo pirmas iš didžiųjų prekybos tinklų, pradėjęs remti „Maisto banką“, ir iki šiol yra vienas didžiausių jo rėmėjų – pernai jam perduotų produktų vertė išaugo iki 6,8 mln. eurų. Taip pat remtos kitos organizacijos mažesnėmis aukomis.

Aktyviai prie visuomenės gerovės prisijungia ir „Iki“ klientai. Pernai suteikus galimybę klientams paaukoti užstato už gėrimų pakuotes sumą įvairioms organizacijoms, per taromatus taip joms skirta beveik 37 tūkst. Eur.

„Įvairios mūsų parduotuvėse paramos maistu, daiktais akcijos jau yra tradicija, kuri atneša apčiuopiamos naudos. Kaip tradicija yra ir į sveikatinimą nukreiptos mūsų iniciatyvos, pritraukiančios tūkstančius. Gyvą dviračių kultūrą puoselėjančiame „IKI Velomaratone“ jau dalyvavo daugiau nei 10 tūkst. žmonių, o „IKI Ėjimo varžybos“ sutraukė net 34 tūkst. Tai tik patvirtina, kad savo veikla siekiame sukurti įvairiapusę ir tvarią naudą mūsų visuomenei bei kiekvienam jos nariui“, – sako tvarumo projektų vadovė.

Su visa „Iki“ tvarumo ataskaita už 2023 m. galite susipažinti čia: https://iki.lt/tvarumas/.

Gintarė Kitovė
„Iki“ komunikacijos vadovė

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here