3.9 C
Švenčionys
2024 / 04 / 19

Lietuvos miestų automobiliui lemta stovėti: naudojami vos 6 proc. paros laiko

Ar jau skaitėte?

Skaitomiausi

87 minutės darbo dienomis ir 89 savaitgaliais – tiek vidutiniškai Lietuvos gyventojai naudojasi nuosavu automobiliu, o 38 proc. jų – nesinaudoja automobiliu kasdien. Tokios tendencijos aiškėja iš visuomenės judumo įpročių tyrimo, kurį atliko susisiekimo paslaugų platforma „Bolt“. Nepaisant to, net 45 proc. apklaustųjų teigė negalintys įsivaizduoti mėnesio be automobilio savo mieste.

- Reklama -

20 metų, keturios kartos – po kasdiene „Audi RS 6“ išvaizda slypi įspūdinga galia


„Visas pasaulis juda dalinimosi ekonomikos kryptimi, ne išimtis ir transporto sektorius. Vis dėlto, nepaisant visų naujovių šioje srityje, nuosavas automobilis mūsų šalyje išlieka savotišku stabu. Todėl šiuo tyrimu siekėme išsiaiškinti Lietuvos gyventojų prisirišimo prie nuosavo automobilio priežastis. Matosi, kad tik nedidelė dalis automobilistų savo entuziazmą grindžia racionaliais poreikiais“, – apibendrina Andrius Pacevičius „Bolt“ vadovas Lietuvoje. Pasak jo, žmonės tiesiog nesusimąsto, nesvarsto alternatyvų ir brangiai kainuojančią transporto priemonę naudoja ne daugiau nei tarkim elektrinį virdulį.

Darbo dienomis 47 proc. apklaustųjų nurodė nuosavu automobiliu besinaudojantys iki valandos, dar 29 proc. teigė važiuojantys 1-2 val., 11 proc. – Iki 2-3 val., o 6 proc. automobilių savininkų prisipažino darbo dienomis nevažinėjantys apskritai. Daugiau nei 3 val. automobilį kasdien naudoja vos 6 proc. apklaustųjų. Savaitgaliais automobilis gyventojams jau reikalingsenis – važiuojančių virš 3 val. per dieną dalis – 15 proc.

Tyrimo duomenimis, maršrutas darbas-namai nėra vienintelė priežastis, kodėl nuosavi automobiliai didžiąją laiko praleidžia parkavimo vietose – dauguma vairuotojų (56 proc.) atsisako kelionės esant trumpam atstumui, o 15 proc. – dėl aplinkosauginių motyvų.

„Kai kalbame apie automobilius ir ekologiją, dažniausiai skaičiuojami CO2 išmetimai į atmosferą ir kitokia oro tarša, tačiau iš tiesų, vien pats automobilio pagaminimo faktas yra papildoma apkrova ekosistemai, jei didžioji dalis automobilių naudojami vos kelis procentus laiko. Dėl šio nežymaus poreikio planeta kaskart gauna porciją geležies, akumuliatorių, gausybę plastiko ir kitų medžiagų”,- įsitikinęs „Bolt“ vadovas. Jo teigimu, egzistuoja gausybė dalijimosi ekonomikos galimybių ir alternatyvų nuosavam automobiliui, kurias šiuolaikinis žmogus jau svarsto, bet kaip matome iš tyrimo – retai jas renkasi.

„Ne pirmus metus atvirai deklaruojame savo drąsią misiją – kovojame už patogesnius miestus ir prieš nuosavus automobilius. Atliktas tyrimas rodo, kad Lietuvoje dar esame labai toli nuo savo tikslų, tačiau kelionių mūsų paspirtukais ir pavežėjų automobiliais skaičiai auga ne mėnesiais, o dienomis“, – sako A.Pacevičius. Jo nuomone, būtent vykstant pokyčiams gyventojų judumo įpročiuose ir gerėjant miesto transporto infrastruktūrai, palaipsniui spręsis tiek patogaus susisiekimo, tiek ekologijos klausimai.

- Reklama -

Visuomenės nuomonės tyrimą „Bolt“ užsakymu šių metų balandį atliko tyrimų bendrovė „Syno“. Jo metu buvo apklausti 500 automobilių savininkų Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje ir Šiauliuose.

Mantas Čižas

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img